Sunday, April 15, 2007

Üle laipade tähtede poole

Kaks sooja ilma. Temperatuur +22 kraadi C. Tarvis pühapäeval merele minna. Peep tahtis kah kaasa tulla kuni laupäeva õhtul 23.30 neni. Sest siis tuli välja, et hommikuks Tartust Tallinnnasse sõidu jaoks piisavalt kaineks ei saa. Pole hullu Tarmo tahtis kaasa tulla. Tarvis ainult hommikul Jussikese tükk ära teha ja voilaa. Aga ei hoopis õhtul ikkagi mingit tööd tarvis teha. Ja teised sõbrad... Varssav, London, laps, kuri naine, lõunaeesti, metsatööd, kuuba klubi, aianduskursused. Läbilõige Eesti inimeste tegemistest ja eluolust.

Tarmo võttis oma äraütlemist tõsiselt ja asus telefonimüügi tööle. Võttis oma telefonimärkmiku ette ja asus helistama. A... Anvelt Arvo...Z...Zoja Ismailovna... Rene neelas landi. Et siis neli sõpra kaasa ja merele. Ma nats jahutasin hoogu. Niipaljukesi paati ei mahu. Noh tuli siis Lapse ja sõbratariga.

Kuna aega oli kulunud, siis Osmussaare plaan kukkus kummuli. Õhtuks poleks tagasi jõudnud. Ah keertutab siis niisama Lohusalus. Mina sõitsin ees ja Rene sõitis järgi. Raadiost kõlas raske rokk. Rene helistab ja teatab, et mingi ratas on mu koormast ära pudenendu ja kolksuga vastu ta auto karterit lennanud... korjab üles võtab kaasa. Check... Kurat ongi. Paati küljelt toetavatest ratastest on üks puudu. Ma kodus vaatasin, et kahtlane võtsin suured seibid kaasa, et sadamas sättida. Kui paat peal, siis üksi ei jõua. Mis siis ikka. Rene surus oma laia selja vastu paadi parrast ja tõstis 500 kg üles... Kaks naist koos autoga... huligaan.. Mina sättisin ratta jälle paigale.

Sadamas rigamine ja paat slipilt alla. Krt astusin treileril ühe tule puruks. Mootorit polnud nii, kanuumeetodil merele. sõitsime külgtuules. kiirus 6+ sõlme. Mina sättisin purje, Rene tüüris naised ja lapsed kiljusid vaimustusest. Tuult oli ca 6ms. Kerge jänku oli peal. Mingil hetkel jäi soot GPSi taha kinni ja asjad hakkasid lendama. Õnneks jäi kõik siiski pardale. Nagu Priit hoiatas ei olnud see koht siiski parim. Nibi nabi oleks ka GPS ise sukelduma läinud. Edasi hoidsin teda turvaliselt taskus. Tegime paudi... ühe väga põneva paudi. . Aga arusaadav, Rene oli tüüris esimest korda. Samas ega mina ei pea ka kõike ära tegema. Laps kartis kui paat kreeni läks. Ohverdasin kiiruse lapse psüühikale ja rehvisin natuke purje. Nüüd oli sõit palju rahulikum. Sadama juures keerasime otsa lõunasse ja tegime uue toreda looke. Ja jälle sadamasse tagasi. Kokku läbisime 9,67 nm. Lõpp oli lõbus. Ma ei julgend all kiiluga madalale liiga lähedale sõita. Mälu järgi peaks sealt 1.1ga läbi pääsema. 1.6 jääb ilmselt kinni. Aga ma ei teadnud veeseisu. Ju ta natuke plussis on. Proovisime mõlada aga tuul oli tugevam. Siis loovisime sadamapoole väikse purjetükiga. Parafraseerides Saladusliku saare algust Me seisame, ei mee liigume, ei ikka seisame. Tuul oli otse sadama pealt. Noh viimaks sadama akvatooriumis jälle mõlasime.

Paat jälle kärule ja minema.