Monday, April 16, 2007

Seibid ja klupe

Õige blogimine on see kui kirjutad mis pähe tuleb:
Kas teate mis on klupp ehk klupe. See on riist keerme lõikamiseks pulgale või torule. Mu paaditreileri vintsi vända teljel on vint maas, nii et ma ei saa teda korralikult mutriga kinni keerata. Pean turult klupe ostma ja uue vindi lõikama. Niisiis klupe ehk klupp. Mutreid keeran padrunvõtme ja narrega. Müüritise ülemine pruss, kuhu peale toetavad sarikad, on pärling. Eskimodel on 120 sõna lume kirjeldamiseks.

Osta.ee on hää antikvariaadipood. Sinna ei tule kohale minna vaid raamatud saadetakse enamasti koju. Ostsin täna kaks head raamatut. Saladusliku saare J vern, ja Hucelbery Finni. Kokku maksid 11 krooni. Blogi kribades tuli meelde, et J Vernil oli üks põnev raamat, mida ma olen poisikesepõlves lugenud... See tõuseme langeme. Kapten Nemo surm. Tõeliselt hakkajate inimeste seiklused. Ma uurisin kunagi oma onult, kes on Eestis tunnustatud keemik, kas ta suudaks looduslikest vahenditest püssirohtu valmistada, aga ei suuda. Mina poisikesena otsisin raudteelt kollast väävlit, varastasin lihakombinaadist salkpeetrit ja sütt sain gaasimaskidest mis vedelesid raudtee ääres. Selles mõttes olen ma onust rohkem looduskeemik. Aga Saladusliku saare merehädalistel ei olnud raudteed... vähemalt alguses mitte.

Krt nüüd tekitasin endale konkurente. Ostke siis mu oksionil olev GAZ 69A ära, et ma saaksin endale päramootori osta.

Kas Mati Hunt või Mihkel Mutt või keegi kirjutas, et eestlased aina MURETSEVAD endale asju. Nüüd ma tahtsin ka kirjutada, et muretsen endale mootori, aga vot ei julgenud. Äkki Mutt loeb ja mõtleb eiteamida.

Mõni aeg tagasi ostsin Ostast Maailm ja Mõnda sarja kuuluva raamatu "Hulljulge retk". See räägib kodanikust kes sõjakeerises sattus Panamasse ja tahtis kangesti oma naise juurde Austraaliasse. Ühtegi laeva ei läinud. Panamas oli ta vangis. Aga ta ostis endale purjeka (varem polnud kordagi purjetanud) ja sõitis sellega Fidzhile. Vahepeal tormis viskas kogemata pangega ühes pilsiveega kõik konservid merre nii et pidi ma ei tea kui palju päevi ilma ja toiduta olema. Oh ta püüdis seal hai, kes tal kogu kokpiti segi peksis ja tegi muidki põnevaid trikka. Nii et kes lugeda oskab lugegu. Muide selle raamatu lõpus on tore mereterminite seletav sõnastik. Paudile näiteks oli seal lisaks mingi teine sõna välja pakutud aga enam ei mäleta (klupe klupe klupe).

Siis lugesin raamatut kus suur fregatt üritas ümber maailma sõita. Venelased, startisid Petrogradist. Neil oli pardal üle 300 hinge. Enne Taanit puhkes koolera ja 10 madrust suri ära. Aga sellele oli pühendatud vaevalt üks lõik. Vaata kuidas mass ikka devalveerib väärtust. To Hulljulge retke kodanik kirjutas oma ellujäämisest mitu raamatut. 10 vene madrust ja ainult üks lõik. Tra see fregatti raamat oli üsna igav, nii et ma ei jõudnudki lõpuni.

Ma sain hiljuti laskmises II järgu. http://www.tdk.ee/tulemused/Manniku_Ohk_V.xls Tegelt läks võistlus üsna halvasti. Alati kui ma võistlema hakkan hakkavad käed värisema ja adrenaliin tõuseb üles. Lasin proovid ära ja tundus, et käsi seisab nagu posti peal. Puha üheksad kümned. Vaevalt mõni kaheksa lipsas sisse. Nagu võistluslehe ette panin tuli hull vibra sisse. Närve ikka ei peta. Esimest lasku tegin vist viis minutit. Paras paanika oli. Aga kokku punnitasin ikkagi 340 silma. No kurat alla 80 seeriaid ikka ei tohiks võistlustel enam lasta. Kokku 24 koht. Kümme + kümme + kolm ja siis mina. Aa blogi teema on Go Five. Õnneks ühtegi viit just ei lasknud.

Õmblesin purjele katte peale. Mul oli üks vana aiatelk, mille raami tuul ära lõhkus. Aga seal oli ohtralt head riiet ja kaks pikka lukku. Kokkuvõttes tuli päris lihtsalt. Hoopis lihtsaks läks asi siis kui Mai-Liis õmblusmasina pedaali andis, nii et ei pidanudki enam käsitsi masinat ringi ajama. Masti kanna osa pean tugevama riidega üle õmblema, sest augu on juba sisse hõõrunud.

Panin kõikidele kummiratastele seibid ette. Nüüd siis kluppe, ehk klupp

1 comment:

wing said...

aitäh hea lugemise eest :D

itsitasin ikka parasjagu, väga nauditav - keep it coming :)